Rambla Just Oliveras, 62

08901 L'Hospitalet de Ll.

933 370 002

infolh@cpulh.com

Compare Listings

Proposició de Llei

Proposició de Llei

El Ple del Congrés dels Diputats va admetre a tràmit una proposició de Llei per accelerar els desnonaments en cas d’ocupacions il·legals d’habitatges

A data d’avui, 27 de juny de 2017, el Sr. Pere Ribera, President de la Cambra de la Propietat de Manresa comissionat pel Consell General de Cambres de la Propietat Urbana de Catalunya, ha comparegut davant la Comissió de Justícia del Congrés dels Diputats a petició de la Diputada del PdCAT Sra. Lourdes Ciuró donant suport a la proposta de reforma de la Llei d’Enjudiciament Civil per tal d’agilitzar el procés de recuperació  de les finques ocupades il·legalment.

El passat dimarts 14 de març el Ple del Congrés dels Diputats  va admetre a tràmit una proposició de Llei per accelerar els desnonaments en cas d’ocupacions il·legals d’habitatges. Aquesta proposició de Llei preveu la modificació de la Llei d’Enjudiciament Civil per tal d’accelerar els terminis en els desnonaments davant les ocupacions. Ara com ara els tràmits que fan possible la recuperació dels habitatges són molt lents.

Aquesta proposta pretén que qui ocupi il·legalment un habitatge hagi de desallotjar-lo per ordre judicial immediatament, llevat que acrediti en un curt termini un títol de propietat o lloguer que l’habiliti per romandre-hi. Aquestes mesures no es podrien aplicar per a desallotjar persones que no paguen  les rendes de lloguer o les quotes hipotecàries, ni tampoc s’hi podrien acollir els grans tenidors de finques. Aquesta proposició va adreçada a protegir els petits propietaris o persones que visquin en un habitatge social adjudicat, i que han vist “okupada” casa seva de forma il·legal.

Related posts

Guia Pràctica: Què canvia amb el nou DECRET de Lloguers i Desnonaments?

Des del passat 8 d'octubre de 2026, ha entrat en vigor una nova i molt comentada normativa que...

Continuar llegint

ERRADICACIÓ DE L’AMIANT A CATALUNYA: NOVES OBLIGACIONS I ASPECTES A TENIR EN COMPTE

La Llei 8/2026, de 2 de juliol, d'erradicació de l'amiant, estableix un nou marc d'actuació per a...

Continuar llegint

QUI RESPON PEL QUE ES DIU DE LA TEVA CASA? EL DILEMA DE LES WEBS/PLATAFORMES DE RESENYES IMMOBILIÀRIES.

Existeixen portals immobiliaris que permeten buscar i compartir valoracions anònimes sobre...

Continuar llegint